Autor Wiadomość
krowa
PostWysłany: Pią 16:06, 17 Maj 2013    Temat postu: Re: Roczeń - Neurocentryczne koncepcje śmierci mózgu

sfinia napisał:
Historia i idee neurocentrycznych koncepcji śmierci człowieka
Robert Roczeń

PDF do wydrukowania: ORF 3, 5 (2010)

[list]Streszczenie.
Tradycyjnie, śmierć rozumiana jest jako całkowite ustanie funkcji narządów krytycznie istotnych dla organizmu jako całości. Oznacza to pojmowanie organizmu jako funkcjonalnie połączonych układów (systema), nie zaś jako sumy pojedynczych elementów. Czy śmierć zatem jest zdarzeniem punktowym, czy procesem? W świetle współczesnej wiedzy medycznej jest ona procesem.


Ja jako SzamanCow mówię wam szarlatani naukowi, polityczni, społeczni...etc. Słowem określając was jako SZARLATANÓW EGZYSTENCJALNYCH, że nie można zabić człowieka.

Jako dziecko uważałem, że raka zabija się przez nadłamanie środkowej płytki ogonowej i wyciągnięcie struny grzbietowej.
Jako dziecko uważałem, ze węgorza można zabić przez odcięcie kawałeczka ogona.
Ale teraz jako dorosły myśliciel uważam ze NIE DA SIĘ INICESTWIĆ ZYCIA OSTATECZNIE.
Prawo Krowofizymatyki 0=1 oznacza, że Istnienie Jedyne można porównać do Nieistniania Niczego, ale nie można sprowadzić tego równania 0=1 do samego 0, ani też do samej 1.

Człowiek umiera powoli. Umiera tak długo jak powstawało życie na Ziemi.

Szarlatani Egzystencjalni wypisują AKTY ZGONU człowieka, na podstawie oględzin rzekomych zwłok. Rzeczywiście dla szarlatanów egzystencjalnych człowiek rzekomo umarły się nie rusza, jego mózg umiera lub już umarł... Ale pień mózgu u tego człowieka nadal żyje.
Czas upływa biologiczny umierającego człowieka ale nigdy się nie skonczy.
Można czekać i czekać na obumieranie kolejnych partii rdzenia kręgowego, a nigdy sie nie doczekamy aby umarła ostatnia jego ogonowa częśc.

Filozofia Życia sprowadzona do układu pokarmowego, zaczyna się na ustach a konczy na dupie.
Czekajmy miliardy lat, biliony, na śmierć dupy.

Filozofia określana przeze mnie jako KOSMOGONICZNE PRAWA DYNAMIKI ZIEMSKIEJ nie dopuszcza myśli o śmierci ostatecznej.
Ziemska Promieniotwórczość i promieniotwórczość ludzka - nigdy nie ustanie. Śmierć nie istnieje, choć w prawach stanowionych jest stwierdzana urzędowo.

Odcinek rdzenia kręgowego, umowny ogon człowieka, koński ogon nerwowy, a też zwyczajne włosy, paznokcie - nigdy nie umierają.
Potrzebna jest autentyczna rewizja naszego stosunku do rzekomej śmierci, odrzucenie wszelkich naukowo-urzędowych określeń, odrzucenie religijne judeo-chrześcijańskiej wersji śmierci.

Poczęcie życia ludzkiego jest adekwatne do jego końca, w tym sensie że nie jest ludzką sprawą dotknąć owego początku ani też konca.
sfinia
PostWysłany: Sob 2:52, 01 Sty 2011    Temat postu: Roczeń - Neurocentryczne koncepcje śmierci mózgu

Historia i idee neurocentrycznych koncepcji śmierci człowieka
Robert Roczeń

PDF do wydrukowania: ORF 3, 5 (2010)

    Streszczenie.
    Tradycyjnie, śmierć rozumiana jest jako całkowite ustanie funkcji narządów krytycznie istotnych dla organizmu jako całości. Oznacza to pojmowanie organizmu jako funkcjonalnie połączonych układów (systema), nie zaś jako sumy pojedynczych elementów. Czy śmierć zatem jest zdarzeniem punktowym, czy procesem? W świetle współczesnej wiedzy medycznej jest ona procesem. Jednakże może być postrzegana jako zdarzenie punktowe w kontekście biograficznym. Proces zaś polega na niejednoczasowym zanikaniu funkcji poszczególnych układów. Na przykład pierwszym narządem, którego funkcja zostaje przerwana może być mózg, dając podstawy do rozważań neurocenrycznych koncepcji śmierci człowieka.

    Koncepcja tak postrzeganej śmierci jest tezą, która rozwijała się na przestrzeni ponad wieku, zajmując umysły zarówno lekarzy, jak i filozofów oraz teologów. Zagadnienie śmierci mózgu wniosło nowy akcent w dyskursie o strukturze bytu człowieka i podobnie jak w starożytności, medycyna w tej kwestii jest scalona z filozofią. Nowe stany kliniczne uwypukliły podział bytu ludzkiego na umysł jako funkcję mózgu i ciało. Dlatego, aby rozważać te kwestie, nie jest niezbędne drobiazgowe wnikanie w szczegóły kliniczne opisywanych stanów, gdyż to służy stawianiu diagnozy, a nie rozważaniom na pewnym stopniu ogólności.

    Współcześnie proponowane są następujące neurocentryczne koncepcje śmierci człowieka: (1) śmierć mózgu jako całości, (2) śmierć pnia mózgu, (3) śmierć mózgu wyższego oraz anencefalia. Neuronalne korelaty osiowych fenomenów w stanach śmierci mózgu stanowią biologiczny fundament dyskursu bioetyczego. Na tym tle rozwinęły się stanowiska filozoficzne uzasadniające lub dowodzące braku zasadności uznania tych stanów z śmierć człowieka. Można spośród nich wyróżnić stanowiska filozoficzne dotyczące: (1) śmierci półkul mózgowych z argumentacją antropologiczną i aksjologiczną, (2) śmierci mózgu z argumentacją biologiczną, (3) śmierci całego mózgu z argumentacją unifikującą pojęcie śmierci mózgu.

    Podczas gdy stanowiska odwołujące się do fundamentu biologicznego wydają się być dobrze uzasadnione, to stanowiska odwołujące się do argumentacji aksjologicznej oraz personalistycznej dają podstawę do ciągłego gorącego dyskursu.

      Spis treści

      1. Wstęp
      2. Kalendarium wydarzeń
      3. Neurocentryczne koncepcje śmierci człowieka
      4. Neuropsychologiczne korelaty zjawisk psychicznych
      5. Stanowiska analityczne
        5.1. Śmierć mózgu wyższego (półkul mózgowych)
        5.2 Śmierć pnia mózgu
        5.3 Śmierć całego mózgu
      6 Podsumowanie

      Bibliografia: 61 pozycji

Czytaj dalej: http://minds.pl/ORF/Historia-i-idee-neurocentrycznych-koncepcji-smierci-czlowieka.html

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group