Forum ŚFiNiA Strona Główna ŚFiNiA
ŚFiNiA - Światopoglądowe, Filozoficzne, Naukowe i Artystyczne forum - bez cenzury, regulamin promuje racjonalną i rzeczową dyskusję i ułatwia ucinanie demagogii. Forum założone przez Wuja Zbója.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

W PKP to było życie

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ŚFiNiA Strona Główna -> Kretowisko / Blog: Mirosław Galczak
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mirosław Galczak




Dołączył: 23 Gru 2010
Posty: 319
Przeczytał: 3 tematy

Pomógł: 24 razy
Skąd: stoliy księstwa Gryfitów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:32, 22 Sie 2013    Temat postu: W PKP to było życie

W związku z prowadzoną w całym Kraju reklamą zakupu i wprowadzenie (nie wiadomo kiedy) nowoczesnych zestawów składów pociągów


„Człowiek szlachetny nie szafuje obietnicami, lecz czyni więcej, niż przyrzekł”. (Konfucjusz)

W ostatnich dniach toczy się spór miedzy kolejarzami a holdingiem Grupa Kapitałowa PKP SA zarządzającą (jeżeli dobrze liczę) dwunastoma przedsiębiorstwami, które zawłaszczyły sobie majątek należący od 1923 roku do Państwa a tym samym do Narodu polskiego.
Przedsiębiorstwo, które powstało 20 lat przed opublikowaniem przez Marksa słynnego zdania: „Widmo krąży nad Europą – widmo komunizmu”.

Aby było śmieszniej to powstało ono za aprobatą i przy pomocy: cara rosyjskiego, cesarza pruskiego, oraz cesarza austrowęgierskiego. Nie mogło więc być spuścizną po komunizmie.
Duża część przywilej jaką mieli kolejarze była więc im przyznana przez tych monarchów. Następną część przywilej była przyznana przez powstałe po I wojnie światowej rządy II Rzeczypospolitej. Mimo szalejącego w świecie wielkiego kryzysu w latach 30 –tych, którym była objęta również Polska, nabytych praw im nie zabrano. Również w PRL – u szanowano te przywileje.

Przypomnę tylko naszym pseudo historykom z elit rządzących historię kolei na terenie zaboru rosyjskiego czyli Królestwa Kongresowego.

W 1840 roku postanowiono rozpocząć budowę Kolei Warszawko – Wiedeńskiej.
Mimo rozbudowanej w Rosji carskiej biurokracji. Mimo nie istniejącej wtedy a znanej nam technizacji, oddano już w 1848 roku 328 km na odcinku Warszawa – Kraków. W ten sposób uzyskano przez Wrocław połączenie z Wiedniem, natomiast przez Gliwice z Dreznem.
W 1862 roku oddano do użytku połączenie z Warszawy przez Łowicz i Kutno do Aleksandrowa Kujawskiego, leżącego na granicy zaborów rosyjskiego i pruskiego, uzyskując połączenie z Berlinem.

W tym samym czasie, by zapewnić kolejom kadry uruchomiono w Warszawie Kolejowa Szkołę Techniczną.

W 1912 roku car rosyjski, biorąc przykład z cesarzy austrowęgierskiego i pruskiego upaństwowił linie kolejowe istniejące na terenie jego zaboru.

Po odzyskaniu niepodległości w 1918 roku w utworzonym Ministerstwie Komunikacji, utworzono Sekcje Kolejowa Polskich Kolei Państwowych, której zadaniem było przejęcie kolei od zaborców i zinwentaryzowanie majątku.

W 1921 roku powołano Państwową Radę Kolejową, którą kierował Minister Komunikacji a sieć kolejową podzielono na dziewięć okręgów.

Na wniosek Józefa Piłsudskiego ówczesny Prezydent Ignacy Mościcki powołał przedsiębiorstwo państwowe PKP.

W 1945 roku ówczesna Rada Ministrów przejmuje PKP, uznaje jego dotychczasowy system organizacyjny
- Przez 64 lata PKP budowało, rozbudowywało się i przynosiło dochody polskiej grupie kapitałowej
- Przez 3 lata PKP przynosiło dochody cesarstwu rosyjskiemu
- Przez 21 lat PKP budowało, rozbudowywało się i przynosiło dochody II Rzeczypospolitej (sanacyjnej).
- Przez 45 lat PKP budowało, rozbudowywało, modernizowało się i przynosiło dochody PRL – owi

Jak kształtowało się zatrudnienie pracowników PKP w poszczególnych latach swego istnienia:
W 1919 roku 118 tys. Pracowników
1938 „ 215 „ „
1946 „ 342 „ „
1972 „ 358 „ „
1990 „ 340 „ „
==========================
2010 „ 90 „ „
W 1982 roku sieć kolejowa wynosiła 24.214 km w tym 7.882 km trakcji elektrycznej.
Przewóz pasażerów wynosił 1.041.800 tys. Osób.
Przewóz masy towarowej wynosił 404.200 tys. Ton.

W latach od 1948 – 1990 zarządzało PKP kolejno 4 dyrektorów czyli każdy zarządzał średnio 10 lat.

W latach od 1990 - 2012 zarządzało holdingiem 9 dyrektorów czyli średnio z każdy z nich „rządził” - 2 lata.

W chwili obecnej holdingiem zwanym „chmurnie i durnie” Grupa Kapitałowa PKP SA zarządza:

> 1 Dyrektor Naczelny
> 21 Dyrektorów Departamentów
> 25 Zastępców dyrektorów departamentów
> 7 Dyrektorów zarządzających
> 66 Naczelników
> 17 kierowników zespołów eksperckich

Dyrektor Naczelny pobiera wynagrodzenie w wysokości 59 tysięcy miesięcznie + premie w wysokości półrocznego wynagrodzenia.

W skład holdingu wchodzi 16 wyodrębnionych przedsiębiorstw, zarządzających poszczególnymi elementami majątkowymi kolei.

Przez 140 lat istnienia PKP, począwszy od grupy kapitałowej a następnie władze państwowe, dbały o swój „układ krwionośny” na terenie Kraju. Hołubił przy tym pracowników zatrudnionych przy prawidłowym działaniu tego układu. Pracownicy kolei, którym stwarzano w miarę dobre i systematycznie unowocześniane warunki pracy swoją perfekcją i dobrze wykonywana pracą doprowadzili do tego, że PKP, było jednym z lepszych przedsiębiorstw w Europie.

W okresie międzywojennym mówiono, że zgodnie z punktualnością kolei można ustawiać zegarki. Maszynista na kolei pobierał wynagrodzenie w wysokości jednej trzeciej wysokości poborów Dyrektora Okręgu Kolejowego.

Każdy zatrudniony na kolei otrzymywał: Umundurowanie letnie, zimowe i robocze. Deputat węglowy. Bilety na bezpłatny przejazd kolejowy dla siebie i rodziny. Bezpłatna opiekę medyczną i sanitarną dla siebie i swej rodziny zakładowej służby zdrowia. Mieszkanie i pomoc w budowie domku jednorodzinnego…………………..

Bardzo duża część kolejarzy stanowili pracownicy, których Dziadkowie rozpoczynali nie pracę, ale jak to określali ale służbę w PKP. To właśnie Oni tworzyli w tym przedsiębiorstwie atmosferę. Oni spowodowali, że przedsiębiorstwo selekcjonowało kandydatów do pracy w PKP.

Jestem prawie pewien, że powodem likwidacji dużych przedsiębiorstw była likwidacja silnej organizacyjnie Klasy Robotniczej.
Jestem również przekonany, że aktualnie toczona akcja odebrania kolejarzom i nauczycielom ich nabytych praw jest kontynuacja dwóch jeszcze pozostałych, silnych organizacji pracowniczych.

Należy dodać , że od roku 1919 Zakłady H. Cegielskiego w Poznaniu rozpoczęły produkcje lokomotyw i wagonów zaopatrując nasze PKP i eksportując również zagranicę.
Po II wojnie światowej uruchomiono we Wrocławiu PaFaWag.
Oba te Zakłady w okresie PRL potentatem na rynku europejskim.
W ramach dekomunizacji dokonywanej po 1990 roku przez pana Balcerowicza i Rostowskiego (tak, tak pan Rostowski był najbliższym współpracownikiem pana Balcerowicza) zniszczono i sprzedano ponad 4.000 dużych zakładów.
To się już nie wróci. Szkoda.

A Wy jak uważacie ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
janek z wojska
Gość






PostWysłany: Czw 19:50, 27 Wrz 2018    Temat postu:

NAMIARY Z BLONDA CIPĄ


Ten wiersz jest dobry dotąd a dalej nie
Dlaczego pan patrzy na zegar?
Babciu, czy masz ziemię?

Ja na twoim miejscu bym się nie złościł
Twoje prawe oko jest martwe
Możliwe

Nie rób tego tak, chcesz umrzeć?
Tak, chcę
Babciu, czy masz ziemię?

Kocham cię, jestem szczęśliwy że to powiedziałem
Czy chce pan herbatę?
A możliwe

Babciu czy masz ziemię?
No skąd
Ja na twoim miejscu bym się nie złościł

Myślałam, że ta książka będzie inna
Za oknem była zmarzlina
A on cofnął się po jej spojrzeniu jak po poręczy

Babciu!
Nie rób tego tak, chcesz umrzeć?
No skąd

Nienawidzę traktorów i chleba
Dlaczego pan patrzy na zegar?
Ja na twoim miejscu bym się nie złościł

Zamkłam komputer i co teraz?
Nienawidzę traktorów i chleba
Możliwe

Nie rób tego tak...
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ŚFiNiA Strona Główna -> Kretowisko / Blog: Mirosław Galczak Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin