Forum ŚFiNiA Strona Główna ŚFiNiA
ŚFiNiA - Światopoglądowe, Filozoficzne, Naukowe i Artystyczne forum - bez cenzury, regulamin promuje racjonalną i rzeczową dyskusję i ułatwia ucinanie demagogii. Forum założone przez Wuja Zbója.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mord na Sprawiedliwym i jego Zmartwychwstanie
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 1907, 1908, 1909 ... 1994, 1995, 1996  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ŚFiNiA Strona Główna -> Więzienie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 10:22, 08 Paź 2023    Temat postu:

rafałek

Cytat:
1. Wszystkie chwyty dozwolone by wygrać wybory


cóż, słuchałem Tuska, który opowiadał, że przekop Mierzei Wiślanej, to projek rządów paltformy, który miał być już zrealizowany w 2020 roku, słyszałem, ze 500+ to też projekt Tuska, którego nie zdąrzyli zrealizować .... a ostatnio, że benzyna jest w Polsce za tania , na pytanie, czy jeśli PO przejmnie władzę to cena benzyny wzroścnie - odpowiedź - nie spadnie :mrgreen:

widzę rafałku, że koniecznie chcesz głosować na tych, którzy, jak widać za totalnego debila ciebie mają .... i słusznie :)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Semele
Bloger na Kretowisku



Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 21691
Przeczytał: 121 tematów


Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 11:12, 08 Paź 2023    Temat postu:

Anonymous napisał:
rafałek

Cytat:
1. Wszystkie chwyty dozwolone by wygrać wybory


cóż, słuchałem Tuska, który opowiadał, że przekop Mierzei Wiślanej, to projek rządów paltformy, który miał być już zrealizowany w 2020 roku, słyszałem, ze 500+ to też projekt Tuska, którego nie zdąrzyli zrealizować .... a ostatnio, że benzyna jest w Polsce za tania , na pytanie, czy jeśli PO przejmnie władzę to cena benzyny wzroścnie - odpowiedź - nie spadnie :mrgreen:

widzę rafałku, że koniecznie chcesz głosować na tych, którzy, jak widać za totalnego debila ciebie mają .... i słusznie :)


Tak. Łopatka została wkopana przez panią Gelert dawno temu.

Klęska tego projektu, który żyje w umysłach ludzkich od lat 80 wynika z braku zgody narodowej. Dziś zwanej wojną polsko - polską.

Może przekop był niepotrzebny. Chociaż ludzie z nad zalewu widzą dobre strony.

A ponoć rybacy strajkują?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Semele
Bloger na Kretowisku



Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 21691
Przeczytał: 121 tematów


Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 11:14, 08 Paź 2023    Temat postu:

KONTAKT
Strona główna Bez kategorii Protest 8 października 2023 r. godzina 11.00 -Przekop Mierzei Wiślanej
Protest 8 października 2023 r. godzina 11.00 -Przekop Mierzei Wiślanej
03-10-2023, 15:17
Protest 8 października 2023 r. godzina 11.00 -Przekop Mierzei Wiślanej
Sztab Kryzysowy informuje, że po konsultacjach ze środowiskiem Polskich Rybaków Przybrzeżnych/Małoskalowych podjął decyzję o zorganizowaniu kolejnej akcji protestacyjnej.

Protest odbędzie się w dniu 08 października 2023 r. na Przekopie Mierzei Wiślanej o godz. 11.00.

Szczegółowych informacji odnośnie zgromadzenia udzielają organizatorzy Henryk Pozorski kom. 601 268 118 oraz Teresa Ruksztełło kom. 501 668 536.

Tylko Nasza Ciężka praca całego Naszego środowiska może przynieść rezultaty.

Zapraszamy wszystkich Rybaków Przybrzeżnych/Małoskalowych począwszy od Zalewu Szczecińskiego, całego Polskiego Wybrzeża i Zalewu Wiślanego do udziału w akcji protestacyjnej.

Jesteśmy zdeterminowani, zmotywowani do ciężkiej pracy.

Pokażmy wszystkim, że Polskie Rybołówstwo Przybrzeżne/Moskalowe jeszcze nie umarło, że żyjemy i jesteśmy tu i teraz.

Chcemy godnej pracy i pacy dla nas i naszych rodzin.

Czy to tak wiele?
NAWIGACJA WPISU
BRAK ZAPROSZENIA NA KONSULTACJE MINISTERSTWA ROLNICTWA RYBAKÓW PRZYBRZEŻNYCH MAŁOSKALOWYCH


[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 11:31, 08 Paź 2023    Temat postu:

Semele, tusk wstzrymał budowę przekopu, a zawarł z rosją umowę, na mocy której Polska rezygnowała z międzynarodowo usankcjonowanych praw, w takich sytuacja, na rzecz łaskawej zgody na rosji :)

tu masz historię od zarania dziejów, niemal od czasów gdy Kopacz polowała na dinozaury

"Za datę pierwszego pomysłu przekopania Mierzei Wiślanej podaje się rok 1577, kiedy to król Stefan Batory w związku z buntem Gdańska wyszedł z pomysłem przebicia Mierzei Wiślanej. W tym celu wysłał kasztelana wiślickiego Mikołaja Firleja wraz z sekretarzem królewskim Piotrem Kłoczowskim. Po obejrzeniu terenu wyznaczyli wieś Skowronki jako miejsce nadające się na przekop i budowę portu. Po zawarciu porozumienia z Gdańskiem, pomysł zarzucono[22].

Osobny artykuł: Wojna Rzeczypospolitej z Gdańskiem.
Również król Prus Fryderyk II Wielki rozważał budowę kanału, gdy po I rozbiorze Polski w 1772 roku Elbląg przyłączono do Prus, lecz Gdańsk pozostał przy Polsce. Król chciał, aby Elbląg stał się poważnym konkurentem miasta nad Motławą. Po jego śmierci w 1786 roku i po II rozbiorze w 1793 roku Gdańsk również przyłączono do Prus, a tym samym budowa kanału stała się bezcelowa[23].

Z propozycją budowy kanału wystąpił w 1945 roku Eugeniusz Kwiatkowski, przedwojenny wicepremier, bezpośrednio po II wojnie światowej Delegat Rządu dla spraw Wybrzeża[24]. W latach 70. i 80. XX wieku inż. Henryk Pietrowicz opracował projekt przekopu wraz z budową grobli przedzielającej zalew na dwa akweny[25].

Decyzja o realizacji tego projektu została ogłoszona przez premiera Jarosława Kaczyńskiego 10 listopada 2006 w Elblągu, tuż przed wyborami samorządowymi, jako efekt rozmów z tamtejszymi aktywistami.

Planowany, przed wykonaniem odpowiednich ekspertyz i ocen oddziaływania na środowisko, koszt budowy kanału o długości 1100 metrów i szerokości 40 m w dnie i 80 m na powierzchni, to około 80 mln euro. Pogłębienie toru wodnego i dostosowanie go do statków o wymaganym przez port elbląski tonażu, a także budowa specjalnych śluz i mostów, podniesie koszt inwestycji do około 230 mln euro. Projekt wchodzi w kolizję z unijnym programem ochrony przyrody Natura 2000.

Opinie o wymogu konsultacji transgranicznych skutków inwestycji w związku ze zobowiązaniami wynikającymi z wiążącej Polskę Konwencji z Espoo z 1991 r.[26] (Convention on Environmental Impact Assessment in a Transboundary Context) nie mają uzasadnienia, bowiem Federacja Rosyjska jako jedyne państwo w regionie nie ratyfikowała konwencji. Federacja Rosyjska dzięki temu mogła nie wchodzić w konsultacje o skutkach transgranicznych inwestycji Nord Stream (chociaż były prowadzone w ograniczonym zakresie w stosunku do Polski ze względów politycznych), albo obecnie nie prowadzić żadnych konsultacji w sprawie planowanej Bałtyckiej Elektrowni Atomowej. Tymczasem Polska ze swej strony występuje o konsultacje w sprawie przekopu[27].

Koncepcję budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną opracował profesor Tadeusz Jednorał[28].

Przejścia z Zalewu Wiślanego na Bałtyk prowadziły jedynie przez rzekę Szkarpawę i przez rosyjską Cieśninę Piławską. Na początku maja 2006 Rosjanie wstrzymali możliwość wpływania polskich statków turystycznych i pasażerskich do rosyjskich portów oraz rosyjskich statków do polskich portów nad Zalewem Wiślanym. Przez Cieśninę Piławską pływać mogą jedynie jednostki tranzytowe polskie i rosyjskie, przez Szkarpawę wszystkie. Ponieważ przed restrykcjami rosyjskimi port w Elblągu w ponad 90% obsługiwał transport turystyczny i towarowy między Polską a obwodem królewieckim, ruch w nim praktycznie zamarł. Dopiero w 2009 roku została zawarta umowa polsko-rosyjska regulująca możliwość przepływu statków przez granicę (zob. szerzej o problemach z żeglugą transgraniczną na Zalewie Wiślanym w artykule Cieśnina Piławska).

Budowa kanału miała być początkowo rozpoczęta w 2009 i zakończona w 2012 roku, jednakże w listopadzie 2009, w związku z zawarciem umowy z Rosją, Ministerstwo Infrastruktury ogłosiło, że budowa kanału rozpocznie się w 2017 roku[27]. Przez następne lata kolejne rządy nie podjęły działań na rzecz budowy kanału. Informacje o chęci powrotu do tego projektu pojawiły się latem 2014[29].

W 2015 roku została opracowana Prognoza oddziaływania na środowisko programu wieloletniego Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską. W planach pojawiły się 4 warianty lokalizacji kanału: Skowronki, Nowy Świat, Przebrno i Piaski. Ostatecznie wybrano wariant II Nowy Świat[30].

22 lutego 2016 minister gospodarki morskiej Marek Gróbarczyk zapowiedział rozpoczęcie inwestycji pod koniec 2018, a zakończenie jej w roku 2022[31].

Podczas posiedzenia w dniu 24 maja 2016 rząd podjął uchwałę w sprawie budowy kanału żeglugowego pod nazwą „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”. Koszt tej inwestycji, która ma zostać wykonana w latach 2017–2022, oszacowano na 880 mln zł. Budowa zostanie sfinansowana z budżetu państwa[32]. Jego realizację ma nadzorować minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Organem odpowiedzialnym za nadzór nad inwestycją będzie Urząd Morski w Gdyni, konsorcjum firm Mosty Gdańsk i Projmors Biuro Projektów Budownictwa Morskiego zrealizuje projekt budowy, natomiast wykonawca inwestycji zostanie wyłoniony w przetargu w 2018 roku. Uchwała weszła w życie z dniem podjęcia[33].

24 lutego 2017 Sejm uchwalił, a 3 kwietnia prezydent podpisał specustawę w sprawie przekopu Mierzei Wiślanej[34].

19 października 2017 minister gospodarki morskiej poinformował, że kanał powstanie w miejscu dawnej osady Nowy Świat, pomiędzy Skowronkami a Przebrnem[35]. Projektowana trasa kanału prowadzi przez niezabudowany teren zalesiony. Miejscowość Nowy Świat (niem. Neue Welt) po II wojnie światowej pozostała opuszczona, a jej zabudowania zostały rozebrane[36].

31 grudnia 2018 Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Śródlądowej poinformowało o ogłoszeniu przetargu na budowę kanału, pomimo braku wydanego pozwolenia na budowę. Termin składania ofert był do 15 kwietnia 2019. Zakończenie prac i oddanie kanału do użytkowania planowane jest w roku 2022[37].

15 lutego 2019 wojewoda pomorski wydał pozwolenie na budowę przekopu przez Mierzeję Wiślaną[38] i rozpoczęto wycinkę drzew na terenie przekopu, którą zakończono 20 lutego[39].


Pomnik konieczności przekopu Mierzei Wiślanej, postawiony w Kątach Rybackich w 2006, ufundowany przez senator Elżbietę Gelert
22 maja 2019 Urząd Morski w Gdyni otworzył przetargowe 7 podmiotów zainteresowanych budową kanału:

turecka firma Kolin – 1 zł – oferta została opisana jako testowa i nie należy jej traktować jako wiążącej
Budimex – 992,5 mln zł,
konsorcjum Polbud-Pomorze i chińskich firm: CRCC Harnour & Channel Engineering oraz China Railway – 1,448 mld zł,
Sinohydro Corporation Limitet, Pekin, Chiny – 1,1 mld zł,
Energopol Szczecin SA – 1,087 mld zł,
China Harbour Engineering Company, Pekin, Chiny – 1,071 mld zł,
konsorcjum N.V. Besix SA z Belgii i NDI SA z Sopotu – 992 mln zł.
Urząd Morski w Gdyni poinformował, że pierwotnie na realizację pierwszego etapu zamówienia zamierzał przeznaczyć 718 mln zł, przy szacowanym przez rząd koszcie całej inwestycji wynoszącym ok. 880 mln zł[40], wyliczonym w 2016 roku.

W lipcu 2019 Urząd Morski ogłosił, że pierwszy etap przekopu Mierzei Wiślanej prawdopodobnie wykona konsorcjum spółek NDI i Besix, które w postępowaniu przetargowym zaoferowało cenę 992 mln zł i otrzymało najwięcej punktów[41]. Wybór zwycięzcy przetargu na budowę pierwszego etapu przekopu Mierzei Wiślanej Krajowa Izba Odwoławcza uznała następnie za zgodny z prawem, co oznaczało możliwość podpisania umowy z wyłonionym wykonawcą; nastąpiło to 4 października 2019[42]. We wrześniu 2019 przystąpiono do przenoszenia trzcinowisk. W odpowiedzi na doniesienia medialne, że w budżecie państwa nie przewidziano środków (ok. 160 mln zł) na pogłębienie toru wodnego na terenie elbląskiego portu (zdaniem rządu, zadanie to sfinansowane być powinno przez port w Elblągu[43]), Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej poinformowało, że środki zostały zabezpieczone na potrzeby budowy kanału żeglugowego i pogłębienie toru wodnego na Zalewie i rzece Elbląg[44]. Prace te nie będą jednak obejmować pogłębienia ostatniego niespełna kilometra toru wodnego do obrotnicy, niezbędnej w celu korzystania z portu w Elblągu statków o zakładanym zanurzeniu do 4,5 m oraz ładowności do 5 tysięcy ton[45][46][47], pomimo, że właściciel ostatniego odcinka drogi wodnej i portu w Elblągu – Miasto Elbląg – nie posiada kompetencji do realizacji tego zadania[48][49]. Inwestor złożył jednak Miastu Elbląg ofertę na inwestycję na obszarze, które jest własnością Miasta Elbląg, na zasadzie udziału w inwestycji albo wykupienia tych terenów przez Skarb Państwa, jeśli Miasto nie planuje samodzielnie zrealizować inwestycji[potrzebny przypis].

18 października 2019 Urząd Morski w Gdyni przekazał wykonawcy teren budowy. Teren budowy wykonawca ogrodził, przy czym zachowana została ciągłość komunikacji drogowej[50]. Równolegle podjęto prace o szacowanej wartości 10 mln zł przy oczyszczaniu dna z niewybuchów i wraków w rejonie torów wodnych, przyszłej sztucznej wyspy i portu osłonowego, które powstaną podczas budowy drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną. Urząd Morski w Gdyni poniesie też inne koszty, m.in. pełnienia funkcji inżyniera kontraktu i sprawowania nadzoru środowiskowego[51].


Kanał w trakcie budowy w styczniu 2020 r.
W lutym 2020 koszty inwestycji szacowano już nie ok. 880 mln zł, lecz 1,984 mld zł, co tłumaczono wyższymi cenami materiałów i prac budowlanych oraz rozszerzeniem zakresu inwestycji (m.in. o przebudowę mostu na rzece Elbląg w miejscowości Nowakowo na obrotowy i budowę przeprawy obrotowej w Przebrnie zamiast planowanego wcześniej mostu podnoszonego)[52][53]. W odpowiedzi na interpelacje poselskie rząd oświadczył, że kanał nie musi być opłacalny, bowiem został uznany za inwestycję obronną, ważną dla Wojska Polskiego i kluczową dla utrzymania bezpieczeństwa i ochrony granic[54]. W rzeczywistości jednak kanał z uwagi na niewielką głębokość toru wodnego jest niedostępny dla okrętów Marynarki Wojennej[55].

W kwietniu 2020 Urząd Morski w Gdyni ogłosił przetarg na drugi etap realizacji inwestycji, przewidujący przebudowę toru wodnego na rzece Elbląg (10,4 km) oraz mostu w Nowakowie na obrotowy. Czas na składanie ofert upłynął 20 czerwca 2020[56]. 29 grudnia 2020 ogłoszono, że wykonawcą tego etapu został Budimex, który podjął się realizacji zadania w ciągu 2 lat za kwotę 574 mln zł[57]. Stosowną umowę podpisano 20 kwietnia 2021[58].


Kanał w trakcie budowy w lipcu 2020 r.
Latem 2020 od strony Zatoki Gdańskiej przystąpiono do wznoszenia falochronów zachodniego o długości 340 m i wschodniego o długości 1 km. Zakończenie budowy muru pierwszej konstrukcji przewidywano na wrzesień, wtedy też planowano przeprowadzenie robót czerpalnych pozwalających na przyjęcie statków ze Skandynawii z kamieniem hydrotechnicznym, wykorzystywanym do budowy narzutów na falochronach[59]. Pierwsza dostawa ze szwedzkiego portu Flikvik nastąpiła 21 stycznia 2021 (Statek „Amanda” z 1653 ton kamienia)[60]. Ogółem do realizacji zadania zamówiono 390 tys. ton kamienia[61].

We wrześniu 2020 Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska określił w swojej decyzji, uchylającej częściowo decyzję Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie z 2018, że budowa toru wodnego przez Zalew Wiślany i kanał przez Mierzeję Wiślaną „potencjalnie mogą znacząco oddziaływać na środowisko”. W związku z tym że przychylna przekopowi decyzja została uchylona tylko częściowo, budowa może być kontynuowana[62].

26 września 2020 w ławie fundamentowej podpory planowanego mostu północnego na kanale wmurowano kamień węgielny i akt erekcyjny[63]. W końcu listopada zakończono wznoszenie budynku bosmanatu Nowy Świat[64].

Za przejęcie gruntów pod budowę kanału, w 2020 Skarb Państwa wypłacił gminie Sztutowo rekompensatę w wysokości ponad 200 tys. zł[65].

W II połowie 2021 pracę podjęły pogłębiarki, wykonujące podejścia do śluz. Prace rozpoczęto od strony północnej, a następnie przeniesiono je na stronę południową[66].

W czerwcu 2022 zakończono napełnianie wodą śluzy, a także większość prac w porcie osłonowym i w rejonie sztucznej wyspy. Umożliwiło to przeprowadzenie testów urządzeń i pokonanie kanału przez pierwszą jednostkę pływającą[67].

W toku prac na mierzei odkryto dwa złoża bursztynu: 900 kg i 500 kg, przy czym tylko jedno miało nadawać się do wydobycia. Podawana w mediach ilość 6,9 tony była szacowaną ilością bursztynu na całej Mierzei Wiślanej[68]. Ostatecznie wydobycia na większą skalę nie podjęto w ogóle[69] (do stycznia 2021 r. uzyskano jedynie 17 kg[70]).

17 września 2022 roku dokonano oficjalnego otwarcia kanału i jednoczesnego zakończenia etapu I realizacji, w tym: kanału żeglugowego wraz ze śluzą, portu osłonowego, układu drogowego w rejonie kanału wraz z mostami obrotowymi, obiektów kubaturowych (w tym budynku kapitanatu) oraz konstrukcji wyspy Estyjskiej. W dalszym ciągu toczą się prace na dwóch pozostałych etapach inwestycji II i III, polegających na min. planowanym pogłębieniu toru wodnego do elbląskiego portu. Dodatkowo wciąż potrzebne jest zbudowanie obrotnicy oraz umocnienie nabrzeża[71] w porcie w Elblągu, należącym do miasta Elbląg."
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Semele
Bloger na Kretowisku



Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 21691
Przeczytał: 121 tematów


Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 12:11, 08 Paź 2023    Temat postu:

Dla mnie to nic nowego. Mogłabym do tego dodać jeszcze coś.
Jutro może uda mi się ten przekopik zobaczyć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 12:22, 08 Paź 2023    Temat postu:

Semele napisał:
Dla mnie to nic nowego. Mogłabym do tego dodać jeszcze coś.
Jutro może uda mi się ten przekopik zobaczyć.


prawda jest taka Semele

Decyzja o realizacji tego projektu została ogłoszona przez premiera Jarosława Kaczyńskiego 10 listopada 2006 w Elblągu, tuż przed wyborami samorządowymi, jako efekt rozmów z tamtejszymi aktywistami.

a tymi aktywisatami, była m.innymi Elżbieta Gelert z KO, podobnie jak władze Świnioujścia ... ale PIS nie przeszkadzał tym projektom, nawet jeśli inicjatorami byli samorządowcy z obozu PO

natomiwast kanalie tuska i opozycji, zawsze tego typu inwestycje torpedowali, w karaju i zagranicą ... i robią to do dziś, czego przykladem są wpisy, jakie pod wpływem ich propagandy zamieściłaś .... zresztą trudno ci się dziwić, gdzyż media w polsce w ogromnej większości są w rękach zagranicznych lub postkomunistów, i byłej komunistycznej agentury.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Semele
Bloger na Kretowisku



Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 21691
Przeczytał: 121 tematów


Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 15:00, 08 Paź 2023    Temat postu:

Wpis o strajku rybaków?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 15:07, 08 Paź 2023    Temat postu:

Semele napisał:
Wpis o strajku rybaków?


choćby :) przeciwko czemu protestyją ? - bo o tym nie ma ani słowa :)

protestują, żeby protestować ?
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Semele
Bloger na Kretowisku



Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 21691
Przeczytał: 121 tematów


Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 15:10, 08 Paź 2023    Temat postu:

Anonymous napisał:
Semele napisał:
Wpis o strajku rybaków?


choćby :) przeciwko czemu protestyją ? - bo o tym nie ma ani słowa :)

protestują, żeby protestować ?



Rzad im obiecał jakies odszkodowania, z tych obietnic się nie wywiazal na razie.

[link widoczny dla zalogowanych]


Paradoksalnie, choć niechętnie mówią o tym oficjalnie, najbardziej zadowoleni z przekopu wydają się mieszkańcy Krynicy Morskiej, swego czasu główni oponenci inwestycji. Bo ciekawscy przyjeżdżają drogą lądową, autami, by obejrzeć inwestycję. A jak już dotrą do Nowego Świata, pospacerują, pooglądają kanałowe ustrojstwa, to i do Krynicy dojadą. Kawę wypiją, coś zjedzą. Ale tu też działa efekt nowości, który długo się nie utrzyma. Zwłaszcza że budowniczowie przekopu mocno zniszczyli drogę wojewódzką 501, jedyną prowadzącą do Krynicy („dziurawa jak szwajcarski ser i pofałdowana” – opisują media). Droga jest w remoncie, który ma potrwać do II połowy 2024 r. (jak dobrze pójdzie). Nawet zimą tworzyły się na niej korki. Strach pomyśleć, co będzie latem.

Za to pewne jest, że pogłębienie toru zakończy się kolejną propagandową fetą. I przedwyborczą opowieścią o gigantycznym sukcesie inwestycyjnym.

Pożyjemy zobaczymy....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Semele
Bloger na Kretowisku



Dołączył: 09 Lis 2014
Posty: 21691
Przeczytał: 121 tematów


Płeć: Kobieta

PostWysłany: Nie 15:14, 08 Paź 2023    Temat postu:

Tu więcej:

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 15:20, 08 Paź 2023    Temat postu:

Semele, przeczytaj to i zwóróć uwagę na datę :)

>>Protest 8 października 2023 r. godzina 11.00 -Przekop Mierzei Wiślanej

Pokażmy wszystkim, że Polskie Rybołówstwo Przybrzeżne/Moskalowe jeszcze nie umarło, że żyjemy i jesteśmy tu i teraz.
Chcemy godnej pracy i pacy dla nas i naszych rodzin.
Czy to tak wiele? <<



przeież ten protest to jakby, jego treść, totalny idiota, jak tusk, napisał ... i data się zgadza
ta banda zmanipulowanych kretynów, nawet nie potrafi okreslić, przeciwko czemu protestuje :mrgreen:
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
lucek




Dołączył: 18 Lut 2011
Posty: 8322
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 15:35, 08 Paź 2023    Temat postu:

Semele napisał:
Tu więcej:

[link widoczny dla zalogowanych]


czyli protestują 8 października 2023, w sprawie zmian dokaonanych w 2022 roku,w sparwie pomocy ... przez Komisję Europejską :mrgreen:

i protestują pt. Przekop Mierzei Wiślanej :mrgreen:

ten tusk to naprawdę z niektórych totalnych debili robi :)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Nie 15:40, 08 Paź 2023    Temat postu:

Semele napisał:
Tu więcej:
............................................


czyli protestują 8 października 2023, w sprawie zmian dokaonanych w 2022 roku,w sparwie pomocy ... przez Komisję Europejską :mrgreen:

i protestują pt. Przekop Mierzei Wiślanej :mrgreen:

ten tusk to naprawdę z niektórych totalnych debili robi :)


PS

niestety Semele, kretyni pokroju Jarka, co "gaworzy", a głupszy od buta, nawet w więzieniu mnie ocenzurowali :mrgreen: nie mogę więc pod swoim nickiem pisać :)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bóg ŁP JWPB
Gość






PostWysłany: Nie 17:12, 08 Paź 2023    Temat postu:

Świadomość polnków jest cudowna, jestem tą cudowną świadomością polinków zachwycony i muszę przyznać, że ta świadomość polinków mnie bardzo raduje, a jeszcze bardziej mnie będzie radować, kiedy doprowadzi polinków do rezultatu tej ich świadomości.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bóg ŁP JWPB
Gość






PostWysłany: Pon 15:44, 09 Paź 2023    Temat postu:

W parszywym PRL-u miałem kilkudziesięciu serdecznych znajomych, a w cudownie wolnym polin nie mam ani jednego i to jest wielki sukces humanistycznej demokracji. Parszywy reżim PRL-u zmuszał do parszywie niewolniczych społecznych relacji, a wolna demokracja uwolniła nas od tego parszywego reżimu wzajemnych kontaktów.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 17:42, 09 Paź 2023    Temat postu:

Bóg ŁP JWPB napisał:
W parszywym PRL-u miałem kilkudziesięciu serdecznych znajomych, a w cudownie wolnym polin nie mam ani jednego i to jest wielki sukces humanistycznej demokracji. Parszywy reżim PRL-u zmuszał do parszywie niewolniczych społecznych relacji, a wolna demokracja uwolniła nas od tego parszywego reżimu wzajemnych kontaktów.


to "humanistyczna demokracj", odpowiedzialna za te twoje relacje społeczne to też Batycki lewactwo - twój Marksizm, ja jako chrześcijanin jestem twoim serdecznym znajomym, no ale sam wiesz :)
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bóg ŁP JWPB
Gość






PostWysłany: Pon 19:00, 09 Paź 2023    Temat postu:

Anonymous napisał:
twoje relacje społeczne to też Batycki lewactwo

Toż to oczywiste, że w wolnym świecie wolnej demokracji relacje społeczne są zbrodnią na cudownym humanizmie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pon 19:22, 09 Paź 2023    Temat postu:

Bóg ŁP JWPB napisał:
Anonymous napisał:
twoje relacje społeczne to też Batycki lewactwo

Toż to oczywiste, że w wolnym świecie wolnej demokracji relacje społeczne są zbrodnią na cudownym humanizmie.


nie barycki, w lewactwie nie ma relacji społecznych, jest walka w myśl zasad, które dowierzenia psychologia podaje ... w PRL, a trochę pamiętam, jeszcze kultura chrześcijańska obowiązywała
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bóg ŁP JWPB
Gość






PostWysłany: Wto 8:29, 10 Paź 2023    Temat postu:

Toż to oczywiste, lewactwo to kamerdynerzy Wall Street, a w PRL-u kościół miał duży wpływ na polinków ze swoją anty peerelowską propagandą, no i teraz już nie ma niewoli społecznej, jest wolność od niewoli społecznej. Każdy w PRL-u miał niewolnicze relacje społeczne, a teraz każdy jest wolnym od niewolniczych relacji społecznych, a tą wolność od niewoli społecznej zagwarantowało między innymi lewactwo i kościół, czyli kamerdynerzy Wall Street.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bóg ŁP JWPB
Gość






PostWysłany: Wto 8:47, 10 Paź 2023    Temat postu:

Ta prawniczka mówi to co ja mówię, ale jest durna, bo ma nadzieję, że polinki się przebudzą, a ja już takiej nadziei nie mam, bo wiem, że polinki są zupełnie zidiociałe.
h*ttps://youtu*be/2EvOLFkjLQE?list=TLPQMTAxMDIwMjOnWfPS5xJmDg&t=1707
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bóg ŁP JWPB
Gość






PostWysłany: Wto 17:45, 10 Paź 2023    Temat postu:

Nie chce mi się już do was polinki mówić, bo to jest absolutnie bezsensowne, absolutnie.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 32876
Przeczytał: 28 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:38, 10 Paź 2023    Temat postu:

Kupiłem szczepionkę na grypę za 0zł - cóż, nie wypada się nie zaszczepić.
Kto idzie w moje ślady?
JWP Barycki też może kupić za 0zł - więc?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafal3006
Opiekun Forum Kubusia



Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 32876
Przeczytał: 28 tematów

Skąd: z innego Wszechświata
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 19:52, 10 Paź 2023    Temat postu:

Bóg ŁP JWPB napisał:
Nie chce mi się już do was polinki mówić, bo to jest absolutnie bezsensowne, absolutnie.

Szczepionka na grypę powinna tu pomóc - spróbować można.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bóg ŁP JWPB
Gość






PostWysłany: Śro 8:26, 11 Paź 2023    Temat postu:

Ja się nie szczepię na katar, a obecne szczepionki służą depopulacji, więc, szczepcie się polinki.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bóg ŁP JWPB
Gość






PostWysłany: Śro 8:32, 11 Paź 2023    Temat postu:

A tu w poniższym linku humanistyczni żydzi przeprowadzają humanistyczne działania przeciwko barbarzyńcom palestyńskim, a te humanistyczne działania popiera cały humanistyczny świat złotego miliarda.
h*ttps://youtu*be/EYiiqGAr_Lg?list=TLPQMTExMDIwMjMXTnD_19vCJQ
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum ŚFiNiA Strona Główna -> Więzienie Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 1907, 1908, 1909 ... 1994, 1995, 1996  Następny
Strona 1908 z 1996

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin