| 
			
				|  | ŚFiNiA ŚFiNiA - Światopoglądowe, Filozoficzne, Naukowe i Artystyczne forum - bez cenzury, regulamin promuje racjonalną i rzeczową dyskusję i ułatwia ucinanie demagogii. Forum założone przez Wuja Zbója.
 
 |  
 
 
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| fiklit 
 
 
 Dołączył: 24 Wrz 2012
 Posty: 4197
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 20:08, 31 Sty 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Cytat: |  	  | To jest pomysł na zbiory 5-cio latków, | 
 Tak tak, wiem, tych ze 100 milowego lasu. Wierzę w rzetelność twoich badań.
 
 PS. Żartowałem, uważam, że podpierasz swoje fikcje innymi fikcjami.
 
 Ostatnio zmieniony przez fiklit dnia Wto 20:14, 31 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  |  |  |  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| rafal3006 Opiekun Forum Kubusia
 
 
 Dołączył: 30 Kwi 2006
 Posty: 39778
 Przeczytał: 10 tematów
 
 Skąd: z innego Wszechświata
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 20:29, 31 Sty 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | fiklit napisał: |  	  |  	  | Cytat: |  	  | To jest pomysł na zbiory 5-cio latków, | 
 Tak tak, wiem, tych ze 100 milowego lasu. Wierzę w rzetelność twoich badań.
 
 PS. Żartowałem, uważam, że podpierasz swoje fikcje innymi fikcjami.
 | 
 To jest problem matematyków, to jest ich kwadratura koła.
 
 Do wyboru mają:
 Wywiesić białą flagę na widok niezwyciężonej armii 5-cio latków, przejść na ich stronę, i zacząć operować piękną polszczyzną:
 A.
 Jeśli zwierzę ma cztery łapy to może być psem
 4L~>P=1
 Definicja warunku koniecznego spełniona bo zbiór 4L=[pies, słoń, koń..] jest nadzbiorem zbioru P=[pies]
 
 Albo
 Tarzać się dalej w swoich gówienkach typu:
 Jeśli 2+2=4 to Płock leży nad Wisłą
 Jeśli pies jest różowy to krowa śpiewa w operze
 Jeśli kwadrat jest kołem to trójkąt ma trzy boki
 etc
 
 Wierzę w zdrowy rozsądek zdecydowanej większości matematyków.
 Kubuś
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| fiklit 
 
 
 Dołączył: 24 Wrz 2012
 Posty: 4197
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 20:32, 31 Sty 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Tak tak, ą zbiór świstaków jest świstakiem. |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| rafal3006 Opiekun Forum Kubusia
 
 
 Dołączył: 30 Kwi 2006
 Posty: 39778
 Przeczytał: 10 tematów
 
 Skąd: z innego Wszechświata
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 20:44, 31 Sty 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | fiklit napisał: |  	  | Tak tak, ą zbiór świstaków jest świstakiem. | 
 Nie,
 Świstak należy do zbioru wszystkich świstaków
 Świstak jest podzbiorem właściwym => zbioru wszystkich świstaków
 Zbiór wszystkich świstaków jest nadzbiorem właściwym ~> dla świstaka
 
 Zbiór dobermanów należy do zbioru wszystkich psów
 Zbiór dobermanów jest podzbiorem właściwym => zbioru wszystkich psów
 Zbiór wszystkich psów jest nadzbiorem właściwym ~> dla zbioru dobermanów
 
 Zbiór autobusów należy do zbioru wszystkich samochodów
 Zbiór autobusów jest podzbiorem właściwym => zbioru wszystkich samochodów
 Zbiór wszystkich samochodów jest nadzbiorem właściwym ~> dla zbioru autobusów
 
 Zbiór studentów należy do zbioru wszystkich ludzi
 Zbiór studentów jest podzbiorem właściwym => zbioru wszystkich ludzi
 Zbiór wszystkich ludzi jest nadzbiorem właściwym ~> dla zbioru studentów
 STOP!
 Do jakiego zbioru należy zbiór studentów?
 Poproszę o odpowiedź.
 
 P.S.
 Twój błąd Fiklicie polega na tym, że wciskasz mi tożsamość:
 Zbiór studentów = zbiór wszystkich ludzi
 Nigdy nic takiego nie twierdziłem.
 
 W powyższych zdaniach mógłbyś wszędzie postawić znak tożsamości zbiorów [=] wtedy i tylko wtedy gdyby w dowolna stronę zachodziła relacja podzbioru niewłaściwego => albo nadzbioru niewłaściwego ~>, co wymuszałoby matematyczną tożsamość zbiorów.
 
 Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Wto 21:15, 31 Sty 2017, w całości zmieniany 6 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| fiklit 
 
 
 Dołączył: 24 Wrz 2012
 Posty: 4197
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 21:00, 31 Sty 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| "Nigdy nic takiego nie twierdziłem." Ja nie twierdziłem, że twierdziłeś
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| rafal3006 Opiekun Forum Kubusia
 
 
 Dołączył: 30 Kwi 2006
 Posty: 39778
 Przeczytał: 10 tematów
 
 Skąd: z innego Wszechświata
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 21:10, 31 Sty 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | fiklit napisał: |  	  | "Nigdy nic takiego nie twierdziłem." Ja nie twierdziłem, że twierdziłeś
 | 
 Cieszy mnie to, dopisałem wyżej wszystkie możliwe relacje w zbiorach, dobitnie pokazujące że np. zbiór studentów jest podzbiorem zbioru wszystkich ludzi.
 Dokładnie to mi wynika z teorii zbiorów 5-cio latków, w co póki co, ziemscy matematycy nie mogą uwierzyć - bo mają wyprany mózg pralką automatyczną, zwaną TM.
 
 Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Wto 21:12, 31 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| fiklit 
 
 
 Dołączył: 24 Wrz 2012
 Posty: 4197
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 21:52, 31 Sty 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Cytat: |  	  | Zbiór studentów jest podzbiorem właściwym => zbioru wszystkich ludzi | 
 czyli zbiór studentów jest elementem zbioru wszystich ludzi, tak?
 zatem zbiór studentów jesr człowiekiem? tak?
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| idiota 
 
 
 Dołączył: 10 Lut 2006
 Posty: 3604
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: stolnica
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 21:56, 31 Sty 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Ciekawa jest ta rafałowa mereologia, jest dziwna... ;)
 
 Ostatnio zmieniony przez idiota dnia Wto 22:55, 31 Sty 2017, w całości zmieniany 1 raz
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| fiklit 
 
 
 Dołączył: 24 Wrz 2012
 Posty: 4197
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 22:20, 31 Sty 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Gdyby tylko potrafił się porozumieć. |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| idiota 
 
 
 Dołączył: 10 Lut 2006
 Posty: 3604
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Skąd: stolnica
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 22:56, 31 Sty 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Jakby ją nauczyć gadać,byłoby łatwiej. Nie trzeba by rafała.
 Ale wtedy by było to trywialne w sumie.
 Próby porozumienia się z wariatem to ciekawa rozrywka.
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| rafal3006 Opiekun Forum Kubusia
 
 
 Dołączył: 30 Kwi 2006
 Posty: 39778
 Przeczytał: 10 tematów
 
 Skąd: z innego Wszechświata
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 8:16, 01 Lut 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Kompletna, Nowa Teoria Zbiorów na przykładzie 
 Niech będzie dana dziedzina:
 ZWP - zbiór wszystkich piesków
 
 Oznaczmy:
 ON=[P1+P2]- zbiór owczarków niemieckich (także pojedynczy egzemplarz dla potrzeb „Jeśli p to q”)
 DOB=[P3+P4] - zbiór dobermanów (także pojedynczy egzemplarz dla potrzeb „Jeśli p to q”)
 KUN=[P5+P6] - zbiór kundelków (także pojedynczy egzemplarz dla potrzeb „Jeśli p to q”)
 PO=ON+DOB=[P1+P2]+[P3+P4] =[P1+P2+P3+P4] - zbiór psów obronnych
 Notacja:
 ON=[P1+P2] - zbiór owczarków niemieckich
 ON - nazwa zbioru
 [P1+P2] - zawartość zbioru, konkretne pieski
 
 Rozważmy oczywistą relację podzbioru =>:
 1. ON=>PO
 2. ON=>ON+DOB
 3. ON=[P1+P2]=>PO=[P1+P2]+[P2+P3]
 Zauważmy że:
 Zbiór ON jest podzbiorem => zbioru PO (1+2)
 Zbiór ON jest częścią zbioru PO (3)
 Zbiór ON jest jednocześnie elementem zbioru PO (1+2)
 
 Ewidentnie tu widać spełnione prawo Baranka:
 Prawo Baranka:
 Jeśli zbiór A jest podzbiorem => B to zbiór A jest częścią zbioru B, jak również zbiór A jest elementem zbioru B
 
 Rzeczywista budowa ZWP dla naszego przykładu:
 4. ZWP = [P1+P2+P3+P4+P5+P6+P7+..+Pn+ON+PO]
 5. ZWP = [P1+P2+P3+P4+P5+P6+P7+..+Pn+[P1+P2]+[P1+P2+P3+P4]]
 Matematycznie zachodzi:
 6. P1 ## P2 ## P3 # P4 ## P5 ## P6 ## P7 ## Pn ## [P1+P2] ## [P1+P2+P3+P4]
 gdzie:
 ## - różne na mocy definicji
 Czyli:
 Zbiór owczarków niemieckich [P1+P2] jest różny ## na mocy definicji od jakiegokolwiek innego elementu zbiory ZWP
 
 Tożsamość podzbiorów (elementów) w dowolnym zbiorze rozstrzygamy przy pomocy prawa tożsamości zbiorów.
 [link widoczny dla zalogowanych]
 
  	  | math.edu napisał: |  	  | Równość zbiorów (tożsamość zbiorów):
 Zbiory A i B nazywamy równymi wtedy i tylko wtedy, gdy każdy element zbioru A jest elementem zbioru B i na odwrót
 A=B <=> (A=>B)*(B=>A)
 | 
 Jak się posługiwać tą definicją pokazałem w tym poście:
 http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/prawo-subalternacji,8368-2650.html#310779
 
 Zapiszmy to jeszcze raz:
 Rzeczywista budowa ZWP dla naszego przykładu:
 4. ZWP = [P1+P2+P3+P4+P5+P6+P7+..+Pn+ON+PO]
 5. ZWP = [P1+P2+P3+P4+P5+P6+P7+..+Pn+[P1+P2]+[P1+P2+P3+P4]]
 Matematycznie zachodzi:
 6. P1 ## P2 ## P3 # P4 ## P5 ## P6 ## P7 ## Pn ## [P1+P2] ## [P1+P2+P3+P4]
 gdzie:
 ## - różne na mocy definicji
 
 Definicja elementu zbioru z naszego przykładu:
 Elementem zbioru wszystkich psów (ZWP) są zarówno elementy podstawowe (wszystkie pieski z imienia i nazwiska) jak również, elementem zbioru wszystkich psów (ZWP) są dowolne podzbiory zbudowane z elementów podstawowych (poszczególnych piesków).
 
 Zdefiniujmy dziedzinę:
 7. D=[P1+P2+P3+…+Pn]
 gdzie:
 P1## P2 ## P3 ##...Pn - elementy podstawowe = elementy dziedziny na której operujemy
 gdzie:
 ## - różne na mocy definicji
 
 Definicja elementów podstawowych zbioru:
 Elementy podstawowe zbioru są tożsame z elementami dziedziny, gdzie jeszcze nie utworzono żadnego podzbioru z elementów tej dziedziny (7)
 
 Prawo powielania/redukcji dowolnych elementów w zbiorze:
 p=p+p
 Na mocy tego prawa dowolne elementy zbioru możemy powielać i tworzyć z nich podzbiory.
 Uwaga:
 Żadnego z elementów podstawowych dziedziny nie wolno nam ukraść, czyli wykluczyć go z dziedziny włączając do jakiegokolwiek podzbioru. Podzbiory wolno nam budować wyłącznie z powielonych elementów.
 Stąd:
 Naszą dziedzinę 7 możemy rozszerzać o dowolne podzbiory zbudowane z jej powielonych elementów i dalej będzie to ta sama dziedzina:
 8. D = [P1+P2+P3+…+Pn + [P1+P2]]
 Na mocy definicji zachodzi:
 9. P1 ## P2 ## P3 ##..Pn ## [P1+P2]
 gdzie:
 ## - różne na mocy definicji
 
 Definicja elementu zbioru:
 Elementem zbioru X nazywamy zarówno elementy podstawowe wchodzące w skład dziedziny [P1+P2+P3+..Pn], jak również dowolne podzbiory zbudowane z elementów podstawowych np. [P1+P2]
 10. X = [P1+P2+ … + [P1+P2]]
 gdzie:
 11. P1## P2 ## [P1+P2]
 gdzie:
 ## - różne na mocy definicji
 
 Wróćmy do naszego przykładu z pieskami
 
 Rozważmy oczywistą relację podzbioru =>:
 1. ON=>PO
 2. ON=>ON+DOB
 3. ON=[P1+P2]=>PO=[P1+P2]+[P2+P3]
 
 Prawo Jelonka:
 Jeśli rozpatrujemy relację podzbioru => lub nadzbioru ~>:
 ON=>PO
 to z zapisanej formalnie dziedziny ZWP musimy usunąć wszystkie elementy podstawowe (konkretne pieski), które wchodzą w skład sumy zbiorów związanych tą relacją.
 ON+PO=[P1+P2]+[P1+P2]+[P3+P4] = [P1+P2+P3+P4]
 
 Nasza nowa dziedzina opisująca relację ON=>PO przyjmie zatem budowę:
 ZWP(ON=>PO) = [P5+P6+P7+…+Pn +(ON=>PO)]
 Zapis tożsamy:
 ZWP(ON=>PO) = [KUN+P7+…+Pn +(ON=>ON+DOB)]
 Zapis tożsamy:
 ZWP(ON=>PO) = [[P5+P6]+P7+…+Pn +([P1+P2]=>[P1+P2]+[P3+P4])]
 Zapis tożsamy:
 ZWP(ON=>PO) = [[P5+P6]+P7+…+Pn +([P1+P2]=>[P1+P2+P3+P4])]
 
 Na zdefiniowanej w tym poście Nowej Teorii Zbiorów daje się sensownie pracować, czego dowodem jest ten post:
 http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/prawo-subalternacji,8368-2725.html#311331
 
 
  	  | fiklit napisał: |  	  |  	  | Cytat: |  	  | Zbiór studentów jest podzbiorem właściwym => zbioru wszystkich ludzi | 
 1. czyli zbiór studentów jest elementem zbioru wszystkich ludzi, tak?
 2. zatem zbiór studentów jest człowiekiem? tak?
 | 
 Ad.1
 TAK
 Ad.2
 NIE
 Wyjaśnienie w tym poście.
 
 Definicja elementu zbioru:
 Elementem zbioru X nazywamy zarówno elementy podstawowe wchodzące w skład dziedziny [P1+P2+P3+..Pn], jak również dowolne podzbiory zbudowane z elementów podstawowych np. [P1+P2]
 10. X = [P1+P2+ … + [P1+P2]]
 gdzie:
 11. P1## P2 ## [P1+P2]
 gdzie:
 ## - różne na mocy definicji
 
 Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Śro 8:26, 01 Lut 2017, w całości zmieniany 3 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| fiklit 
 
 
 Dołączył: 24 Wrz 2012
 Posty: 4197
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 8:25, 01 Lut 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Sensownie? Zbiór [1,2] jest elementem podstawowym zbioru [1,2,3].
 Pokaż mi dowód na poziomie zbiorów, że to nie jest prawda.
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| fiklit 
 
 
 Dołączył: 24 Wrz 2012
 Posty: 4197
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 8:41, 01 Lut 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Albo jeszcze prościej. Zbiór [1,2] nie jest liczbą. Tak?
 Ale zdanie "Zbiór [1,2] jest liczbą" jest w twojej logice prawdziwe.
 Zamieniamy na:
 jeśli x jest zbiorem [1,2] to x jest liczbą.
 [[1,2]] => ZWL=[1,2,3...,0,1/2,,pi,[1,2]...]
 Zbiór po lewej stronie jest podzbiorem zbioru po prawej i nie jest z nim tożsamy.
 Mamy implikację prostą |=<, mamy spełniony warunek konieczny =>.
 Wystarczy być zbiorem [1,2] aby być liczbą.
 
 Zatem zbiór [1,2] jest czy nie jest liczbą?
 
 Ostatnio zmieniony przez fiklit dnia Śro 8:42, 01 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| rafal3006 Opiekun Forum Kubusia
 
 
 Dołączył: 30 Kwi 2006
 Posty: 39778
 Przeczytał: 10 tematów
 
 Skąd: z innego Wszechświata
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 8:42, 01 Lut 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | fiklit napisał: |  	  | Sensownie? Zbiór [1,2] jest elementem podstawowym zbioru [1,2,3].
 Pokaż mi dowód na poziomie zbiorów, że to nie jest prawda.
 | 
 Bardzo proszę,
 Fiklicie, ja operuję matematyką ścisłą, nasza wspólną matematyką ścisłą, czyli:
 
 Prawo do powielania elementów w zbiorze:
 p=p+p
 To jest nasze wspólne prawo!
 
 Stąd mamy:
 Definiuję dziedzinę:
 D=[1+2+3]
 Elementy podstawowe ( =elementy dziedziny) to tylko i wyłącznie 1,2,3.
 
 Wszystko co jest poza tą dziedziną jest zbiorem pustym z definicji!
 … tak więc proszę, abyś nie wkładał mi tu innych liczb naturalnych.
 
 Odpowiadam:
 Zbiór B=[1+2]
 nie jest elementem podstawowym dziedziny D, bo elementy podstawowe zdefiniowanej wyżej dziedziny to 1,2,3 - tylko i wyłącznie.
 Zbiór B jest elementem zwyczajnym zbioru D, o czym w następnych linijkach tego postu.
 
 Na mocy prawa do powielania dowolnych elementów zapisuję zbiór tożsamy do dziedziny D:
 D = [1+2+3+[1+2]+[1+3]+[2+3]+[1+2+3]]
 Matematycznie zachodzi:
 1# 2 ## 3 ## [1+2] ## [1+3] ## [2+3] ## [1+2+3]
 gdzie:
 ## - różne na mocy definicji
 
 Elementy zbioru D to elementy podstawowe 1,2,3 (dziedzina), jak również wszelkie podzbiory zbudowane z tych elementów
 [1+2], [1+3], [2+3], [1+2+3]
 
 Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Śro 8:44, 01 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| fiklit 
 
 
 Dołączył: 24 Wrz 2012
 Posty: 4197
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 8:44, 01 Lut 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Nie masz mechanizmu, żeby powiedzieć "Elementy podstawowe (=elementy dziedziny) to tylko i wyłącznie 1,2,3. ". Na mocy prawa baranka w dziedzinie, która jest zbiorem masz z automatu zbiór [1,2]. |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| rafal3006 Opiekun Forum Kubusia
 
 
 Dołączył: 30 Kwi 2006
 Posty: 39778
 Przeczytał: 10 tematów
 
 Skąd: z innego Wszechświata
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 9:04, 01 Lut 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | fiklit napisał: |  	  | A: Nie masz mechanizmu, żeby powiedzieć "Elementy podstawowe (=elementy dziedziny) to tylko i wyłącznie 1,2,3
 B: Na mocy prawa baranka w dziedzinie, która jest zbiorem masz z automatu zbiór [1,2].
 | 
 Ad.A
 Mam taki mechanizm zwany prawem do tworzenia dowolnych podzbiorów w obrębie zdefiniowanej, pełnej dziedziny - wyjaśnienie w tym poście.
 Ad.B
 Zgadza się, mam z automatu zapis jak niżej:
 
  	  | Rafal3006 napisał: |  	  | Na mocy prawa do powielania dowolnych elementów zapisuję zbiór tożsamy do dziedziny D:
 1. D = [1+2+3+[1+2]+[1+3]+[2+3]+[1+2+3]]
 Matematycznie zachodzi:
 2. 1# 2 ## 3 ## [1+2] ## [1+3] ## [2+3] ## [1+2+3]
 gdzie:
 ## - różne na mocy definicji
 
 Elementy zbioru D to elementy podstawowe 1,2,3 (dziedzina), jak również wszelkie podzbiory zbudowane z tych elementów
 [1+2], [1+3], [2+3], [1+2+3]
 | 
 Nie widzę tu żadnego problemu bo w pełnej dziedzinie, jak wyżej mam prawo nadawać nazwy dowolnym elementom tej dziedziny.
 
 Definiuję więc!
 
 Definicja zbioru elementów podstawowych:
 Zbiór elementów podstawowych to zbiór nie będący jakimkolwiek podzbiorem
 Stąd:
 Dp=[1+2+3] - zbiór elementów podstawowych dziedziny
 Zauważ, że jeśli usunę dowolny element podstawowy, czyli zmienię dziedzinę na której operuję, to muszę we wszystkich podzbiorach usunąć element podstawowy który zdecydowałem się usunąć.
 Przykład:
 3. D1 = [1+2+3+[1+2]+[1+3]+[2+3]+[1+2+3]]-[1] = [2+3+[2+3]]
 Doskonale widać, że wszystko pięknie gra i buczy.
 
 Zgadzam się że na mocy prawa Baranka mam z automatu zbiór:
 1. D = [1+2+3+[1+2]+[1+3]+[2+3]+[1+2+3]]
 Stąd zbiór:
 B=[1+2]
 Jest elementem zbioru D, ale jest elementem zwyczajnym (będącym podzbiorem) a nie elementem podstawowym, tu: [1+2+3]
 
 Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Śro 9:09, 01 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| fiklit 
 
 
 Dołączył: 24 Wrz 2012
 Posty: 4197
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 9:05, 01 Lut 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| ... Dp=[1+2+3] - zbiór elementów podstawowych dziedziny
 i na mocy prawa baranka
 Dp=[1+2+3]=[1,2,3,[1,2]]
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| rafal3006 Opiekun Forum Kubusia
 
 
 Dołączył: 30 Kwi 2006
 Posty: 39778
 Przeczytał: 10 tematów
 
 Skąd: z innego Wszechświata
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 9:15, 01 Lut 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | fiklit napisał: |  	  | ... Dp=[1+2+3] - zbiór elementów podstawowych dziedziny
 i na mocy prawa baranka
 Dp=[1+2+3]=[1,2,3,[1,2]]
 | 
 Dzięki, za zauważenie problemu … który w rzeczywistości nie istnieje.
 Wyjasniam:
 Na mocy prawa do powielania dowolnych elementów zapisuję zbiór tożsamy do dziedziny D:
 1. D = [1+2+3+[1+2]+[1+3]+[2+3]+[1+2+3]]
 Matematycznie zachodzi:
 2. 1# 2 ## 3 ## [1+2] ## [1+3] ## [2+3] ## [1+2+3]
 gdzie:
 ## - różne na mocy definicji
 Mam prawo nazwać dowolny podzbiór pełnej dziedziny jak mi się podoba.
 Definiuję więc:
 EP=[1+2+3] - zbiór elementów podstawowych
 
 Tak zdefiniowany zbiór wprowadzam do zapisu ogólnego pełnej dziedziny:
 1. D = [1+2+3+[1+2]+[1+3]+[2+3]+EP]
 … i po bólu.
 Zauważmy, że w dowolnej, pełnej dziedzinie podzbiór EP na 100% istnieje.
 
 http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/prawo-subalternacji,8368-2800.html#311605
 
  	  | fiklit napisał: |  	  | Albo jeszcze prościej. Zbiór [1,2] nie jest liczbą. Tak?
 Ale zdanie "Zbiór [1,2] jest liczbą" jest w twojej logice prawdziwe.
 
 | 
 NIE!
 Nie jest to prawdą
 Na mocy prawa do powielania dowolnych elementów zapisuję zbiór tożsamy do dziedziny D:
 1. D = [1+2+3+[1+2]+[1+3]+[2+3]+[1+2+3]]
 Matematycznie zachodzi:
 2. 1# 2 ## 3 ## [1+2] ## [1+3] ## [2+3] ## [1+2+3]
 gdzie:
 ## - różne na mocy definicji
 W którym miejscu widzisz tu tożsamość [1+2] z którąkolwiek liczbą 1,2,3?!
 Na przyszłość zapytaj mnie czy to prawda, proszę o nie wmawianie mi bzdur na temat AK
 
 Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Śro 9:34, 01 Lut 2017, w całości zmieniany 6 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| fiklit 
 
 
 Dołączył: 24 Wrz 2012
 Posty: 4197
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 9:54, 01 Lut 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| EP=[1+2+3] - zbiór elementów podstawowych który na mocy brawa baranaka
 EP=[1+2+3] = [1,2,3,[1,2]]
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| fiklit 
 
 
 Dołączył: 24 Wrz 2012
 Posty: 4197
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 9:57, 01 Lut 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Cytat: |  	  | NIE! Nie jest to prawdą
 Na mocy prawa do powielania dowolnych elementów zapisuję zbiór tożsamy do dziedziny D:
 1. D = [1+2+3+[1+2]+[1+3]+[2+3]+[1+2+3]]
 Matematycznie zachodzi:
 2. 1# 2 ## 3 ## [1+2] ## [1+3] ## [2+3] ## [1+2+3]
 gdzie:
 ## - różne na mocy definicji
 W którym miejscu widzisz tu tożsamość [1+2] z którąkolwiek liczbą 1,2,3?!
 Na przyszłość zapytaj mnie czy to prawda, proszę o nie wmawianie mi bzdur na temat AK
 | 
 Cieszę się, że uważasz, że tak nie jest. Tez wydaje się to sensowene. Jednak wg zasad AK tak jest. W dalszej częśći miałeś wyjaśnienie/dowód.
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| rafal3006 Opiekun Forum Kubusia
 
 
 Dołączył: 30 Kwi 2006
 Posty: 39778
 Przeczytał: 10 tematów
 
 Skąd: z innego Wszechświata
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 10:05, 01 Lut 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | fiklit napisał: |  	  | EP=[1+2+3] - zbiór elementów podstawowych który na mocy brawa baranaka
 EP=[1+2+3] = [1,2,3,[1,2]]
 | 
 W AK są poprawne kaskadowe podzbiory - właśnie podałeś przykład.
 
 Zgadza się, ale elementy podstawowe zostały zdefiniowane.
 
 To samo jest w twierdzeniu Pitagorasa:
 TP<=>SK
 Też możesz powiedzieć że z powodu tożsamości zbiorów TP=SK masz prawo zapisać:
 TP<=>TP
 Masz takie prawo i zdanie TP<=>TP także jest prawdziwe.
 
 Ostatnio zmieniony przez rafal3006 dnia Śro 10:16, 01 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| rafal3006 Opiekun Forum Kubusia
 
 
 Dołączył: 30 Kwi 2006
 Posty: 39778
 Przeczytał: 10 tematów
 
 Skąd: z innego Wszechświata
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 10:11, 01 Lut 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | fiklit napisał: |  	  |  	  | Cytat: |  	  | NIE! Nie jest to prawdą
 Na mocy prawa do powielania dowolnych elementów zapisuję zbiór tożsamy do dziedziny D:
 1. D = [1+2+3+[1+2]+[1+3]+[2+3]+[1+2+3]]
 Matematycznie zachodzi:
 2. 1# 2 ## 3 ## [1+2] ## [1+3] ## [2+3] ## [1+2+3]
 gdzie:
 ## - różne na mocy definicji
 W którym miejscu widzisz tu tożsamość [1+2] z którąkolwiek liczbą 1,2,3?!
 Na przyszłość zapytaj mnie czy to prawda, proszę o nie wmawianie mi bzdur na temat AK
 | 
 Cieszę się, że uważasz, że tak nie jest. Tez wydaje się to sensowene. Jednak wg zasad AK tak jest. W dalszej częśći miałeś wyjaśnienie/dowód.
 | 
 
 
  	  | fiklit napisał: |  	  | Albo jeszcze prościej. Zbiór [1,2] nie jest liczbą. Tak?
 Ale zdanie "Zbiór [1,2] jest liczbą" jest w twojej logice prawdziwe.
 Zamieniamy na:
 jeśli x jest zbiorem [1,2] to x jest liczbą.
 [[1,2]] => ZWL=[1,2,3...,0,1/2,,pi,[1,2]...]
 Zbiór po lewej stronie jest podzbiorem zbioru po prawej i nie jest z nim tożsamy.
 Mamy implikację prostą |=<, mamy spełniony warunek konieczny =>.
 Wystarczy być zbiorem [1,2] aby być liczbą.
 
 Zatem zbiór [1,2] jest czy nie jest liczbą?
 | 
 W kolejnym wytłuszczonym zdaniu też wypisujesz same brednie, dalej nie czytam.
 W dowolnym rozumowaniu po napotkaniu pierwszego fałszu wywalamy je do kosza, choćby całe rozumowanie było 100 stronicowym elboratem.
 Jak chcesz coś pisać na temat AK to nie rób błędu na samym początku - jakiegokolwiek błędu w całym rozumowaniu.
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| fiklit 
 
 
 Dołączył: 24 Wrz 2012
 Posty: 4197
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 10:16, 01 Lut 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				| Czyli AK nie jest w stanie stwierdzić, że coś jest nieprawdą. Bo jeśli coś jest nieprawdą, to nie mogę tego sprawdzić przy pomocy AK. Muszę oprzeć się tylko na przeczuciu. Tak? Innyaczej to ujmując, w AK wszystko jest prawdą,bo jak coś jest fałszem to AK się tym nie zajmuje.
 
 Ostatnio zmieniony przez fiklit dnia Śro 10:19, 01 Lut 2017, w całości zmieniany 2 razy
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| rafal3006 Opiekun Forum Kubusia
 
 
 Dołączył: 30 Kwi 2006
 Posty: 39778
 Przeczytał: 10 tematów
 
 Skąd: z innego Wszechświata
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 10:36, 01 Lut 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | fiklit napisał: |  	  | Czyli AK nie jest w stanie stwierdzić, że coś jest nieprawdą. Bo jeśli coś jest nieprawdą, to nie mogę tego sprawdzić przy pomocy AK. Muszę oprzeć się tylko na przeczuciu. Tak? | 
 Czy cos jest nieprawdą jesteś w stanie stwierdzić gdy wiesz co jest prawdą.
 Wynika to z prawa rozpoznawalności pojęcia:
 Sprawdzić czy cokolwiek jest nieprawdą mogę wtedy i tylko wtedy gdy wiem kiedy to cokolwiek jest prawdą.
 
 Przeczucia to cecha logiki Ziemian:
 http://www.sfinia.fora.pl/forum-kubusia,12/prawo-subalternacji,8368-2800.html#311557
 
  	  | fiklit napisał: |  	  |  	  | Cytat: |  	  | Zbiór studentów jest podzbiorem właściwym => zbioru wszystkich ludzi | 
 czyli zbiór studentów jest elementem zbioru wszystich ludzi, tak?
 zatem zbiór studentów jest człowiekiem? tak?
 | 
 Czy możesz podać dowód czysto matematyczny że jest tak jak mówią twoje przeczucia?
 Ja podałem dowód czysto matematyczny że tak nie jest - ten dowód istnieje już od dobrych kilku dni, a ty wyciągasz jakeś bzdurne wnioski tylko na jaki temat?
 Na temat AK czy na temat LZ?
 
 
  	  | fiklit napisał: |  	  | Inaczej to ujmując, w AK wszystko jest prawdą, bo jak coś jest fałszem to AK się tym nie zajmuje. | 
 Kolejna bzdura na temat AK.
 Tak w AK przyjmujesz (zakładasz) że wszelkie zdania docierające do ciebie są prawdziwe!
 Sprawdzasz wyłącznie te, w których podejrzewasz że nadawca kłamie i wykrycie tego kłamstwa jest dla ciebie ważne. Dokładnie dlatego że wiesz jaka jest prawda (jaka powinna być prawda) możesz stwierdzić fałszywość dowolnego zdania.
 
 Dokładnie to samo jest w matematyce.
 Idiota do Kubusia:
 Jeśli koło jest kwadratem to trójkąt ma trzy boki
 KK=>T3B
 Idiota traktuje to zdanie jako prawdziwe.
 … a ja go sprawdzam bo mi wolno.
 Poprzednik jest fałszem zatem na mocy prawa Kobry całe zdanie jest fałszem, znaczy że Idiota bredzi, nic więcej.
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
	
		| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |  
		| Autor | Wiadomość |  
		| fiklit 
 
 
 Dołączył: 24 Wrz 2012
 Posty: 4197
 Przeczytał: 0 tematów
 
 
 Płeć: Mężczyzna
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 11:22, 01 Lut 2017    Temat postu: |  |  
				| 
 |  
				|  	  | Cytat: |  	  | Tak w AK przyjmujesz (zakładasz) że wszelkie zdania docierające do ciebie są prawdziwe! Sprawdzasz wyłącznie te, w których podejrzewasz że nadawca kłamie i wykrycie tego kłamstwa jest dla ciebie ważne. Dokładnie dlatego że wiesz jaka jest prawda (jaka powinna być prawda) możesz stwierdzić fałszywość dowolnego zdania.
 | 
 W poprzednim poście odmówiłeś mi prawa do sprawdzenia przy pomocy AK prawdziwości zdania
 "zbiór [1,2] jest liczbą", tylko dlatego, że podejrzewasz, że jest fałszywe.
 
 
 
  	  | Cytat: |  	  | Czy cos jest nieprawdą jesteś w stanie stwierdzić gdy wiesz co jest prawdą. | 
 To mniej więcej prawda, ale tylko wtedy gdy wiesz, że teoria jest niesprzeczna. Ja podważam niesprzeczność AK.
 O konkretnym przykładzie na sprzeczność właśnie rozmawiamy. Ty jak widzę boisz się wyników i na wszelkie sposoby próbujesz od nich uciec.
 
 Jeśli nie, to sprawdz przy pomocy AK prawdziwość zdania "zbiór [1,2] jest liczbą".
 
 Ostatnio zmieniony przez fiklit dnia Śro 11:22, 01 Lut 2017, w całości zmieniany 1 raz
 |  |  
		| Powrót do góry |  |  
		|  |  
		|  |  
  
	| 
 
 | Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach
 Nie możesz zmieniać swoich postów
 Nie możesz usuwać swoich postów
 Nie możesz głosować w ankietach
 
 |  fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
 Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
 
 |